ВІДКРИТІ УРОКИ
Окрім звичайних Скот допомагає проводити нестандартні, бінарні уроки...
Урок історії та англійської мови
Ідея бінарного (інтегрованого) уроку саме за темою Сполучені
Штати Америки з всесвітньої історії та англійської мови в 10 класі прийшла учителям Ткаченку В.І. та Трахтман Л.Ф. не випадково, адже Скот саме з Америки та ще й історик за освітою. Він із
задоволенням погодився висвітлити питання - «Новий курс» Ф.Д.Рузвельта,
підготувавши цікаву презентацію. Разом з характеристикою доби «проспериті»,
визначенням причин і наслідків «Великої депресії», розумінням актуальності
напрямків «Нового курсу» для сьогодення України, метою уроку також було –
розвивати вміння читати, вести дискусію, добирати потрібну інформацію та
презентувати її англійською мовою. Учні підготували цікаві повідомлення та взяли
участь у історичних іграх.
Урок англійської мови на тему « Їжа»
Учитель англійської мови Івасенко В.В. разом із волонтером
Корпусу Миру провели нестандартний урок на тему « Їжа». За допомогою
мультимедійних засобів вони вдосконалювали навички усного мовлення, письма і
читання. Діти повторювали методи приготування страв за допомогою вправ зроблених
в сервісі «Learning Аpps»; склали вірш-оду їжі, використовуючи інтерактивну
дошку; розгадували кросворди (друкуючи літери). Учні розповідали про способи
приготування борщу-української національної страви, попередньо показавши на
дошці інгредієнти (малюнки) і способи приготування.
Урок біології та англійської мови «Ми є те, що ми їмо.»
Від чого залежить здоров’я людини? Які чинники здорового
способу життя? На інтегрованому уроці «англійська + біологія» (учителі Трахтман
Л.Ф., Ткаченко Ю.М., волонтер Скотт) учні шукали відповіді на ці актуальні для
кожного питання. Діти досліджували «Правило тарілки», яке є прикладом
збалансованого харчування, що дозволяє не набрати зайвих кілограмів і одночасно
мати раціональне і різноманітне харчування. Що головніше: спорт чи правильне
харчування – тема дебатів між двома командами учнів. Підсумком уроку стали
слова Сократа: «Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб жити», а
також слова народної мудрості: «В здоровому тілі – здоровий дух!».
Уроки англійської мови на тему « День Подяки.»
У четвер, 22 листопада, учитель англійської мови Пидорина
В.А. та Скот Бучхольц провели цікаві уроки про традиції святкування Дня Подяки
у США. Скот розповів як відзначають це свято у його родині. Учні дивилися відео,
співали пісні, писали листи з подякою своїм рідним, малювали вітальні листівки,
читали тематичні тексти, приймали участь у конкурсах та виконували безліч
цікавих завдань.
УРОК НА ТЕМУ ДЕНЬ ПОДЯКИ (9 КЛАС)
Тема: Американські свята . День Подяки .
Традиції святкування.
Мета: Ознайомити учнів з новими ЛО теми.
Продовжувати
удосконалювати навички читання перекладу.
Розвивати вміння
аудіювання.
Практикувати учнів
у діалогічному мовлені .
Тренувати учнів у
письмі.
Виховувати повагу
до традицій і культур народів світу.
Виховувати інтерес
до вивчення англійської мови.
Викликати бажання
вивчати англійську мову.
Обладнання: дошка, проектор, тексти для
читання, додатковий матеріал, зошит, альбомні
листи для виготовлення вітальних
листівок, олівці.
Thanksgiving Day
І. Підготовка до сприйняття
іншомовного матеріалу
1.Greeting
2. Topic. Aim. Today we`ll speak about one of
the most interesting and well-known American holidays-Thanksgiving Day. You`ll
know about history, symbols and traditions of this day. The motto of our lesson
is: ”Gratitude is the way to heaven - for one who gives and for one who gets.”
“A thankful heart is a happy heart”.
3. Warming up
Answer my questions:
What holidays do you know?
What is your favorite holiday?
What do you know about traditional American
holidays?
Scott, could you tell us about Thanksgiving
Day? How do you and your family celebrate it?
(Волонтер розповідає учням про традиції святкування Дня Подяки у
США)
ІІ. Основна частина уроку
1. Vocabulary practice
Let’s read
and translate new words. Repeat after Scott
Thanksgiving |ˌθæŋksˈɡɪvɪŋ| День Подяки
Pilgrim
[`pilgrim] пілігрим, мандрівник
To sail
[ seil ] плавати
Settlers
- поселенці
Indians -
індійці
To arrive |əˈraɪv|
прибувати
Crop
[krop] урожай
To survive|sərˈvaɪv| вижити
Fall |fɔːl| осінь
To be
thankful - бути вдячним
Dessert |dɪˈzəːt|
десерт
2. Reading
To know how it all began let`s read the text
and do the task
Thanksgiving
Day
There is
one day a year when all Americans stay home with their families and eat a big
dinner. This is Thanksgiving Day.
The
pilgrims celebrated the first Thanksgiving Day in the fall of 1621. The
pilgrims sailed to America on board the "Mayflower" ship for
religious freedom. They were among the first European settlers in America.
There were people living in America before the pilgrims arrived. These people
were the Native American Indians.
The
pilgrims first winter in the New World was very difficult. They had arrived too
late to grow many crops. Without fresh food half of the pilgrims died. The
following spring the Indians taught the pilgrims how to hunt, fish, plant and
survive in America. The crops did well and in the fall of 1621 pilgrims had a
great harvest. They were thankful and decided to celebrate with a Thanksgiving
feast. They prepared a dinner of turkey, corn, beans and pumpkins. They invited
their Indian friends to share this feast. The Indians brought food for the
feast too (they even brought popcorn!)
Americans
still celebrate Thanksgiving Day in the fall. It is celebrated on the fourth
Thursday in November. Turkey is still the main dish and pumpkin pie is the most
popular dessert.
Answer the
questions:
1) How did
pilgrims sail to America?
2) Who was
the first European settlers in America?
3) Why did
half of pilgrims die?
4) What
they were thankful for?
5) How did
they decide to celebrate such a great harvest?
6) When do
Americans celebrate Thanksgiving Day?
7) What is
the main dish and dessert?
3.Listening to the song
“The Mayflower “
To
know more about the pilgrims sailing to America on the board of the ship
“Mayflower” let`s listen to this song.
4. Quiz
Now you are ready to do the quiz.
1.) In America Thanksgiving Day is on …
a) The
first Sunday of July
b) The
fourth Friday of November
c) The
second Monday of October
d) The
fourth Thursday of November
2.) The legendary pilgrims crossed the Atlantic
in the year…
a)1720 b)1620
c)1320 d)1820.
3.) The name of the ship was …
a)
Sunflower b) Moonflower c) Starflower d)
Mayflower
4.) Why did the Pilgrims come to America?
a) The Pilgrims wanted to find gold in America.
a) The Pilgrims wanted to find gold in America.
b) The Pilgrims didn`t like the British Royal family
c) The Pilgrims wanted freedom of religion
d)The Pilgrims wanted to meet Indians.
5.) The Thanksgiving feast lasted for:
a)2 days b)5 days c)a week d)3 days
6.) What is the day after Thanksgiving called?
a) Black Friday c)
Blue Friday
b) White Friday d)
Brown Friday
7.)
Where does the Thanksgiving Parade take place?
a) Washington c) Boston
b) Los-Angeles d) New
York
8.) What is the most popular activity on
Thanksgiving Day?
a) going to the cinema c) watching
football
b) going out
d) dancing
5. Phonetic exercise
Let`s remember the symbols of Thanksgiving and
make a Thanksgiving alphabet
T (For
example: Tradition, Thank you, Together, Turkey, Tasty food…)
H (Holiday,
Happiness, Harvest, Ham, Home…)
A (America,
Americans, Autumn, Apples, Appetite…)
N (Native
Americans, News, National…)
K (Kindness,
Kitchen, Kisses…)
S (Settlers,
Ship, Symbols, Season, Special, Salads, Sweet potato…)
G
(Giving thanks, Games, Gather, Good mood…)
I
(Indians, Immigrate, Invite, Ice-cream, Indian corn…)
V (Vegetables, Vacation, Visit, Very…)
I
(Illumination…)
N
(November, New World…)
G (God,
Gratitude, Grateful, Grandparents, Guests…)
6.Writing
a) Write
your gratitude letter
I
give my gratitude to…
I want to thank…
I am thankful because I get…
b) Make
Thanksgiving cards for your parents
Dear Mum and Dad! Thank you for…
7.
Video” The little Pilgrim song”
Let’s have a rest and sing a song
8. Crossword
Find the words on the topic “Thanksgiving Day”
and circle them.
9. Answer the questions
1)
What holiday did we speak about?
2)
Why do you think it`s called this way?
3)
Does it unite the family?
4)
Do you want to celebrate it in your family?
5)
Are there any similar traditions in your family?
10.
Reciting poem
Let`s finish our lesson with a beautiful poem
A poem “Thanksgiving” by: Ivy O. Eastwick
Thank you
for all my hands can hold –
apples red and melons gold,
yellow corn both ripe and sweet,
peas and beans so good to eat!
Thank you
for all my eyes can see –
lovely sunlight, field and tree,
white cloud-boats in sea-deep sky,
soaring bird and butterfly.
Thank you
for all my ears can hear –
birds’ song echoing far and near,
songs of little stream, big sea,
cricket, bullfrog, duck and bee!
ІІІ. Заключна частина уроку
Summarizing
So today
we spoke about beautiful holiday “Thanksgiving”. Don’t forget to say “thank
you” to your parents, relatives, friends, teachers and others. This is a
perfect time to be grateful for all the beautiful things you have been blessed
with.
УРОК НА ТЕМУ ДЕНЬ ПОДЯКИ (4 КЛАС)
Тема:
Свята
Підтема: День
Подяки. Традиції святкування.
Мета: Тренувати
вимову звуків [i] [i:] [æ] [e][w] [v] . Розвивати вміння аудіювання. Розвивати
навички читання, мовлення. Розвивати мовну ініціативу учнів. Тренувати учнів у
письмі. Ознайомити учнів з новими ЛО. Виховувати повагу до традицій і культур
народів світу. Виховувати інтерес до вивчення англійської мови. Викликати
бажання вивчати англійську мову.
Обладнання: дошка, проектор, тексти для читання, роздатковий матеріал, альбомні
листи для виготовлення вітальних листівок,олівці.
Thanksgiving Day.
І. Підготовка до сприйняття іншомовного матеріалу
1.Greeting.
Topic. Aim.
We continue
to speak about holidays. Today we’ll speak about great American holiday -Thanksgiving
Day. You’ll learn new words, practice your pronunciation, read and translate
the text about Thanksgiving, sing songs and make greeting cards.
2.Warming
up
Phonetic
drill
We begin
with the phonetic exercise. Repeat, please.
[i] give,
in, tradition, begin, Pilgrims, build, big, thanksgiving, dinner.
[i:] beans,
people, TV, season, three, eat
[æ] thanks,
nationals, cranberry, mashed, family
[e]
American, together, bread, special
[w] we,
wall, wonderful, what, where, wool
[v]
village, very, vegetable, vacation
ІІ. Основна частина уроку
1. Speaking
Let’s
remember what holidays do you know? What holiday is it today? Today is Thanksgiving
Day.
Now let’s
listen to Scott. He will tell us how Americans celebrate this holiday.
2. New
words
Thanksgiving
[ˌθæŋksˈɡɪvɪŋ] День Подяки
Invite
[ɪnˈvʌɪt] запрошувати
Turkey
[ˈtəːki] індик
Corn
[kɔːn] кукурудза
Сranberry
[ˈkrænberi] журавлина
Give thanks
[ɡɪv θaŋks] дякувати
Mashed potatoes
[mæʃt pəˈteɪtoʊ ] пюре
Yam
[jæm] батат
3. Reading
To know
more about Thanksgiving Day let’s read the text
Thanksgiving
Day
Hi,
Friends! My name is Jenny. I’m eleven and I live in Chicago in the USA. It is
November and our family holiday, Thanksgiving is coming. There is no school on
Thanksgiving Day. That’s great!
We - our
family - get together on this holiday and invite our friends. We always have a
big dinner. My mum makes a lot of food and I always help her. We eat turkey,
sweet potatoes, corn and pumpkin pie.
Before
dinner we give thanks God for the things we have. I love this holiday. Happy
Thanksgiving to all of you!
After
reading activities:
1) Complete
the sentences
1. Jenny
lives ……. Chicago. 2. She is………….
3. There is
no ………… on Thanksgiving.
4. We
always have a big………….
5. Jenny
always ………….. her mother.
6. They
give thanks ……….. for the things they have.
2) Are the
statements true or false?
1. Jenny
lives in Kyiv (Ukraine).
2. Children
go to school on Thanksgiving Day.
3. Jenny
spends Thanksgiving with her family.
4. Her
mother helps her to make a lot of food.
5. They eat
roast turkey.
6. They
like to eat apple pie.
7. Jenny
loves this holiday.
3) Match
the words with their translations
Pumpkin
pie
День Подяки
Dinner
багато їжі
Roast
turkey
дякувати
Thanksgiving
Day
вечеря
Give
thanks
смажена індичка
A lot of
food
гарбузовий пиріг
4. Singing
Let’s
listen to the song about Thanksgiving and sing it
5. Physical
Warming up ‘Walking’
6. Writing
Let’s make
Thanksgiving cards for your parents
Dear Mum and Dad! Thank you for your love,
support and care.
Happy
Thanksgiving Day!
ІІІ. Заключна частина уроку
Summarizing
Dear
students, time is over. Today we spoke about Thanksgiving Day. It is an
important family holiday. Thank you for your work. Good bye!
Немає коментарів:
Дописати коментар