Шукати в цьому блозі

середа, 23 січня 2019 р.

ВІДКРИТІ УРОКИ

Окрім звичайних Скот допомагає проводити нестандартні, бінарні уроки...


Урок історії та англійської мови

Ідея бінарного (інтегрованого) уроку саме за темою Сполучені Штати Америки з всесвітньої історії та англійської мови в 10 класі прийшла учителям Ткаченку В.І. та Трахтман Л.Ф. не випадково, адже Скот саме з Америки та ще й історик за освітою. Він із задоволенням погодився висвітлити питання - «Новий курс» Ф.Д.Рузвельта, підготувавши цікаву презентацію. Разом з характеристикою доби «проспериті», визначенням причин і наслідків «Великої депресії», розумінням актуальності напрямків «Нового курсу» для сьогодення України, метою уроку також було – розвивати вміння читати, вести дискусію, добирати потрібну інформацію та презентувати її англійською мовою. Учні підготували цікаві повідомлення та взяли участь у історичних іграх.



Урок англійської мови на тему « Їжа»

Учитель англійської мови Івасенко В.В. разом із волонтером Корпусу Миру провели нестандартний урок на тему « Їжа». За допомогою мультимедійних засобів вони вдосконалювали навички усного мовлення, письма і читання. Діти повторювали методи приготування страв за допомогою вправ зроблених в сервісі «Learning Аpps»; склали вірш-оду їжі, використовуючи інтерактивну дошку; розгадували кросворди (друкуючи літери). Учні розповідали про способи приготування борщу-української національної страви, попередньо показавши на дошці інгредієнти (малюнки) і способи приготування.



Урок біології та англійської мови «Ми є те, що ми їмо.»

Від чого залежить здоров’я людини? Які чинники здорового способу життя? На інтегрованому уроці «англійська + біологія» (учителі Трахтман Л.Ф., Ткаченко Ю.М., волонтер Скотт) учні шукали відповіді на ці актуальні для кожного питання. Діти досліджували «Правило тарілки», яке є прикладом збалансованого харчування, що дозволяє не набрати зайвих кілограмів і одночасно мати раціональне і різноманітне харчування. Що головніше: спорт чи правильне харчування – тема дебатів між двома командами учнів. Підсумком уроку стали слова Сократа: «Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб жити», а також слова народної мудрості: «В здоровому тілі – здоровий дух!».









Уроки англійської мови на тему « День Подяки.»

У четвер, 22 листопада, учитель англійської мови Пидорина В.А. та Скот Бучхольц провели цікаві уроки про традиції святкування Дня Подяки у США. Скот розповів як відзначають це свято у його родині. Учні дивилися відео, співали пісні, писали листи з подякою своїм рідним, малювали вітальні листівки, читали тематичні тексти, приймали участь у конкурсах та виконували безліч цікавих завдань.





УРОК НА ТЕМУ ДЕНЬ ПОДЯКИ (9 КЛАС)

Тема: Американські свята . День Подяки . Традиції святкування.
Мета: Ознайомити учнів з новими ЛО теми.
            Продовжувати удосконалювати навички читання перекладу.
            Розвивати вміння аудіювання.
            Практикувати учнів у діалогічному мовлені .
            Тренувати учнів у письмі.
            Виховувати повагу до традицій і культур народів світу.
            Виховувати інтерес до вивчення англійської мови.
            Викликати бажання вивчати англійську мову.
Обладнання: дошка, проектор, тексти для читання, додатковий матеріал, зошит, альбомні листи для виготовлення вітальних листівок, олівці.
Thanksgiving Day
І. Підготовка до сприйняття іншомовного матеріалу
1.Greeting
2. Topic. Aim. Today we`ll speak about one of the most interesting and well-known American holidays-Thanksgiving Day. You`ll know about history, symbols and traditions of this day. The motto of our lesson is: ”Gratitude is the way to heaven - for one who gives and for one who gets.” “A thankful heart is a happy heart”.
3. Warming up
Answer my questions:
What holidays do you know?
What is your favorite holiday?
What do you know about traditional American holidays?
Scott, could you tell us about Thanksgiving Day? How do you and your family celebrate it?
(Волонтер розповідає учням про традиції святкування Дня Подяки у США)

ІІ. Основна частина уроку
1. Vocabulary practice
Let’s read and translate new words. Repeat after Scott
 Thanksgiving |ˌθæŋksˈɡɪvɪŋ| День Подяки
Pilgrim [`pilgrim] пілігрим, мандрівник
To sail [ seil ] плавати
Settlers - поселенці
Indians -  індійці
To arrive |əˈraɪv| прибувати
Crop [krop] урожай
To survive|sərˈvaɪv| вижити
Fall |fɔːl| осінь
To be thankful - бути вдячним
Dessert |dɪˈzəːt| десерт

2. Reading
To know how it all began let`s read the text and do the task
Thanksgiving Day
There is one day a year when all Americans stay home with their families and eat a big dinner. This is Thanksgiving Day.
The pilgrims celebrated the first Thanksgiving Day in the fall of 1621. The pilgrims sailed to America on board the "Mayflower" ship for religious freedom. They were among the first European settlers in America. There were people living in America before the pilgrims arrived. These people were the Native American Indians.
The pilgrims first winter in the New World was very difficult. They had arrived too late to grow many crops. Without fresh food half of the pilgrims died. The following spring the Indians taught the pilgrims how to hunt, fish, plant and survive in America. The crops did well and in the fall of 1621 pilgrims had a great harvest. They were thankful and decided to celebrate with a Thanksgiving feast. They prepared a dinner of turkey, corn, beans and pumpkins. They invited their Indian friends to share this feast. The Indians brought food for the feast too (they even brought popcorn!)
Americans still celebrate Thanksgiving Day in the fall. It is celebrated on the fourth Thursday in November. Turkey is still the main dish and pumpkin pie is the most popular dessert.

Answer the questions:
1) How did pilgrims sail to America?
2) Who was the first European settlers in America?
3) Why did half of pilgrims die?
4) What they were thankful for?
5) How did they decide to celebrate such a great harvest?
6) When do Americans celebrate Thanksgiving Day?
7) What is the main dish and dessert?

  3.Listening to the song
“The Mayflower “
     To know more about the pilgrims sailing to America on the board of the ship “Mayflower” let`s listen to this song.

4. Quiz
Now you are ready to do the quiz.
1.) In America Thanksgiving Day is on …
      a) The first Sunday of July
      b) The fourth Friday of November
      c) The second Monday of October
      d) The fourth Thursday of November
2.) The legendary pilgrims crossed the Atlantic in the year…
      a)1720  b)1620  c)1320  d)1820.
3.) The name of the ship was …
       a) Sunflower b) Moonflower  c) Starflower d) Mayflower
4.) Why did the Pilgrims come to America?
        a) The Pilgrims wanted to find gold in America.
         b) The Pilgrims didn`t like the British Royal family
         c) The Pilgrims wanted freedom of religion
         d)The Pilgrims wanted to meet Indians.        
5.) The Thanksgiving feast lasted for:
        a)2 days b)5 days c)a week d)3 days
6.) What is the day after Thanksgiving called?
           a) Black Friday               c) Blue Friday  
           b) White Friday              d) Brown Friday
 7.) Where does the Thanksgiving Parade take place?
            a) Washington                c) Boston      
             b) Los-Angeles               d) New York
8.) What is the most popular activity on Thanksgiving Day?
           a) going to the cinema      c) watching football
           b) going out                        d) dancing

5. Phonetic exercise
Let`s remember the symbols of Thanksgiving and make a Thanksgiving alphabet
T  (For example: Tradition, Thank you, Together, Turkey, Tasty food…)
H  (Holiday, Happiness, Harvest, Ham, Home…)
A  (America, Americans, Autumn, Apples, Appetite…)
N  (Native Americans,  News, National…)
K  (Kindness, Kitchen, Kisses…)
S  (Settlers, Ship, Symbols, Season, Special, Salads, Sweet potato…)
G  (Giving thanks, Games, Gather, Good mood…)
I  (Indians, Immigrate, Invite, Ice-cream, Indian corn…)
V  (Vegetables, Vacation, Visit, Very…)
I  (Illumination…)
N  (November, New World…)
G  (God, Gratitude, Grateful, Grandparents, Guests…)

6.Writing
  a) Write your gratitude letter
         I give my gratitude to…
         I want to thank…
         I am thankful because I get…
  b) Make Thanksgiving cards for your parents
Dear Mum and Dad! Thank you for…

7.  Video” The little Pilgrim song”
Let’s have a rest and sing a song

8. Crossword
Find the words on the topic “Thanksgiving Day” and circle them.


9.  Answer the questions
       1) What holiday did we speak about?
       2) Why do you think it`s called this way?
       3) Does it unite the family?
       4) Do you want to celebrate it in your family?
       5) Are there any similar traditions in your family?

 10. Reciting poem
        Let`s finish our lesson with a beautiful poem
A poem “Thanksgiving” by: Ivy O. Eastwick
Thank you
for all my hands can hold –
apples red and melons gold,
yellow corn both ripe and sweet,
peas and beans so good to eat!
Thank you
for all my eyes can see –
lovely sunlight, field and tree,
white cloud-boats in sea-deep sky,
soaring bird and butterfly.
Thank you
for all my ears can hear –
birds’ song echoing far and near,
songs of little stream, big sea,
cricket, bullfrog, duck and bee!

ІІІ. Заключна частина уроку
 Summarizing
 So today we spoke about beautiful holiday “Thanksgiving”. Don’t forget to say “thank you” to your parents, relatives, friends, teachers and others. This is a perfect time to be grateful for all the beautiful things you have been blessed with. 


УРОК НА ТЕМУ ДЕНЬ ПОДЯКИ (4 КЛАС)

Тема: Свята
Підтема: День Подяки. Традиції святкування.
Мета: Тренувати вимову звуків [i] [i:] [æ] [e][w] [v] . Розвивати вміння аудіювання. Розвивати навички читання, мовлення. Розвивати мовну ініціативу учнів. Тренувати учнів у письмі. Ознайомити учнів з новими ЛО. Виховувати повагу до традицій і культур народів світу. Виховувати інтерес до вивчення англійської мови. Викликати бажання вивчати англійську мову.
Обладнання: дошка, проектор, тексти для читання, роздатковий матеріал, альбомні листи для виготовлення вітальних листівок,олівці.
Thanksgiving Day.
І. Підготовка до сприйняття іншомовного матеріалу
1.Greeting. Topic. Aim.
We continue to speak about holidays. Today we’ll speak about great American holiday -Thanksgiving Day. You’ll learn new words, practice your pronunciation, read and translate the text about Thanksgiving, sing songs and make greeting cards.

2.Warming up
Phonetic drill
We begin with the phonetic exercise. Repeat, please.
[i] give, in, tradition, begin, Pilgrims, build, big, thanksgiving, dinner.
[i:] beans, people, TV, season, three, eat
[æ] thanks, nationals, cranberry, mashed, family
[e] American, together, bread, special
[w] we, wall, wonderful, what, where, wool
[v] village, very, vegetable, vacation

ІІ. Основна частина уроку
1. Speaking
Let’s remember what holidays do you know? What holiday is it today? Today is Thanksgiving Day.
Now let’s listen to Scott. He will tell us how Americans celebrate this holiday.

2. New words
Thanksgiving [ˌθæŋksˈɡɪvɪŋ] День Подяки
Invitenˈvʌɪt] запрошувати
Turkey [ˈtəːki] індик
Corn [kɔːn] кукурудза
Сranberry [ˈkrænberi] журавлина
Give thanks [ɡɪv θaŋks] дякувати
Mashed potatoes [mæʃt pəˈteɪtoʊ ] пюре
Yam [jæm] батат

3. Reading
To know more about Thanksgiving Day let’s read the text
Thanksgiving Day
Hi, Friends! My name is Jenny. I’m eleven and I live in Chicago in the USA. It is November and our family holiday, Thanksgiving is coming. There is no school on Thanksgiving Day. That’s great!
We - our family - get together on this holiday and invite our friends. We always have a big dinner. My mum makes a lot of food and I always help her. We eat turkey, sweet potatoes, corn and pumpkin pie.
Before dinner we give thanks God for the things we have. I love this holiday. Happy Thanksgiving to all of you!
After reading activities:
1) Complete the sentences
1. Jenny lives ……. Chicago.      2. She is………….
3. There is no ………… on Thanksgiving.
4. We always have a big………….
5. Jenny always ………….. her mother.
6. They give thanks ……….. for the things they have.
2) Are the statements true or false?
1. Jenny lives in Kyiv (Ukraine).
2. Children go to school on Thanksgiving Day.
3. Jenny spends Thanksgiving with her family.
4. Her mother helps her to make a lot of food.
5. They eat roast turkey.
6. They like to eat apple pie.
7. Jenny loves this holiday.
3) Match the words with their translations
Pumpkin pie                                               День Подяки
Dinner                                                         багато їжі
Roast turkey                                               дякувати
Thanksgiving Day                                       вечеря
Give thanks                                                 смажена індичка
A lot of food                                                гарбузовий пиріг

4. Singing
Let’s listen to the song about Thanksgiving and sing it

5. Physical Warming up ‘Walking’

6. Writing
Let’s make Thanksgiving cards for your parents
 Dear Mum and Dad! Thank you for your love, support and care.
Happy Thanksgiving Day!

ІІІ. Заключна частина уроку
 Summarizing

Dear students, time is over. Today we spoke about Thanksgiving Day. It is an important family holiday. Thank you for your work. Good bye!       

Немає коментарів:

Дописати коментар